środa, 2 września 2015

Pasztet bezglutenowy

Chodził za mną od jakiegoś czasu pasztet. Taki domowy. Chodził, chodził i przyszedł. A potem szybko wyszedł ;) Bo dobry ten pasztet. I łatwy do zrobienia. I bezglutenowy, jak głosi tytuł wpisu:)

Zapraszam po przepis :)


Składniki:

  • dwie ćwiartki z kurczaka (najlepiej takiego zdrowego kurczaka)
  • ok 700 g wieprzowiny (ja dałam mieszaną - karkówka, łopatka itp)
  • jeśli wolicie bardziej tłusty pasztet - trochę boczku (ja nie dawałam)
  • cebula
  • włoszczyzna
  • 4 jajka
  • 4 łyżki kaszy kukurydzianej
  • gałka muszkatołowa
  • sól
  • pieprz
  • ziele angielskie
  • liść laurowy

Sposób przygotowania:

Włoszczyznę zalewamy zimną wodą i doprowadzamy do wrzenia. Do wrzątku dodajemy mięso, ziele angielskie i liście laurowe. Wszystko gotujemy ok 2 godzin - ma się prawie rozpadać.

Po ugotowaniu mięso i warzywa studzimy. Cebulę kroimy drobno i dusimy na maśle i też studzimy.

Ostudzone mięso mielimy dwukrotnie wraz z warzywami i cebulką. Doprawiamy wszystko solą, pieprzem i gałką - polecam porządnie doprawić, żeby pasztet miał wyrazisty smak. Dodajemy jajka, kaszkę kukurydzianą i mieszamy (najlepiej zagniatać łapkami jak ciasto).

Masę wkładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w temperaturze 190 stopni przez około 50 minut.

Po upieczeniu studzimy a następnie zajadamy :)

Proste, prawda?

Smacznego!


4 komentarze:

  1. Z przyjemnością zapisuję sobie ten przepis, bo od tego tygodnia moje dziecko jest na bezlaktozowo - bezglutenowej diecie. Cieszy mnie, że znajduję tyle zdrowych i łatwych przepisów, a przy tym smacznych! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz chyba o wiele łatwiej osobom na diecie bezglutenowej czy bezlaktozowej. Prawie w każdym sklepie można dostać pieczywo bezglutenowe czy mleko roślinne. Chociaż nie zawsze takie gotowe produkty są smaczne i zdrowe.

      Usuń
  2. szczerze,nigdy nie jadłam. ale spróbuję, lubię nowości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem smakuje po prostu jak pasztet domowy. Na tym mi zależało właśnie, bo czasem te bezglutenowe jedzonka mają inny i dziwny smak ;)

      Usuń