piątek, 31 lipca 2015

Z cyklu: Gabowe teksty



1. 
Gaba złapała zabawkową wędkę, przychodzi do mnie i mówi:
- Ja jestem rybaczką a ty rybem.

I zostałam tym rybem ;)


2.
Słuchamy sobie radia. Leci Bobby McFerrin "Don't worry be happy". Gabistworek podśpiewuje sobie pod nosem. Nagle milknie, ściąga brwi jakby intensywnie nad czymś myślała.
- Mamusiu, don't worry be happy to piosenka o pszczole. O szczęśliwej pszczole :)

Nowe tłumaczenie piosenki by Gaba :D



3. 
Gaba składa życzenia imieninowe swojej babci:
- Zdrowia, szczęścia i... żebyś nie umarła!

Tylko dzieci stać na takie szczere życzenia ;)

4.
Wchodzę do pokoju, w którym bawiła się Gaba. Można by podejrzewać, że przetoczył się tam huragan. Wszystko rozrzucone, narzuta z kanapy leży gdzieś daleko, znacie na pewno taki "krajobraz" po dziecięcych wygłupach. Pytam więc:
- Gaba, a kto to tak rozrzucił?
- Struś Pędziwiatr. - odpowiada dumne ze swojej świeżo wymyślonej ściemy dziecko.

I ja, Mamusia, mam się na to nabrać, tak?

5.
Dziecięcych wygłupów ciąg dalszy. Gaba skacze z kanapy na pufę. Zaczynam się bać, że w końcu spdanie albo nie trafi w pufę i zaliczy wielkie grzmotnięcie czterema literami w podłogę. Prośby o zmianę aktywności nie działają. W końcu ostrzegam zrozpaczona:
- Gabrysia, zaraz pójdę do drugiego pokoju, bo nie mogę patrzeć jak tak skaczesz.
- Okej, to idź. - odpowiada ze spokojem. - Ale patrz, gdzie idziesz, żebyś się nie przewróciła.

No jakie troskliwe to moje dziecko...

6.
Bawimy się w klockami Lego w Krainę Lodu (czy każda czterolatka uwielbia tę bajkę?). 
Elsa (Gaba) mówi do Anny: pojedziemy gdzieś samochodem?
Anna (ja): Może na zakupy do Lidla?
Elsa: No coś ty. W Krainie Lodu nie ma Lidla. (tu dopadło mnie spojrzenie córki, które mówiło: weź się Matka puknij w głowę, gdzież w Krainie Lodu Lidl ma być)
Anna: To gdzie pojedziemy?
Elsa: Do Auchan!

No tak, pogubiłam się trochę z tymi hipermarketami w Krainie Lodu...

4 komentarze:

  1. Haha uwielbiam teksty małych dzieci ;) uśmiałam się jak mało kiedy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czasem nie nadążam z zapisywaniem ;) Wyobraź sobie, co panie w przedszkolach mają ;)

      Usuń
  2. Hahaha, padłam! Chciałam wybrać najlepszy tekst, ale nie da się - wszystkie boki zrywać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś jej taki zbiór tekstów dam na "poważniejsze" urodziny :)

      Usuń