czwartek, 21 maja 2015

Biszkopciki bez mąki i cukru

Dzisiaj chciałabym polecić Wam pyszne ciasteczka bez mąki i bez cukru. Na pewno będą dobre dla osób na diecie bezglutenowej i nietolerujących laktozy. Polecam je szczególnie cukrzykom i innym osobom, których posiłki powinny mieć niski indeks glikemiczny. Konsystencją przypominają popularne okrągłe biszkopty, które każdy na pewno zna.





 Składniki:
  • 70 gram migdałów
  • 2 jajka
  • 1 żółtko
  • 4 płaskie łyżki ksylitolu - jeśli ciastka będą jadły dzieci poniżej 3 roku życia, polecam ksylitol zamienić na inną naturalną substancję słodzącą
  • aromat waniliowy lub cytrynowy - zależy, jaki wolicie

 Przygotowanie:

Migdały mielimy w blenderze. Jeśli nie chcecie zajechać blendera, polecam migdały w płatkach, które będą rozdrabniały się o wiele szybciej. Ja zrobiłam mieszankę - trochę płatków i trochę całych, gdyż po prostu takie miałam. Następnie oddzielamy żółtka od białek. Żółtka miksujemy z ksylitolem aż cała masa zgęstnieje. Dodajemy do tego nasze migdały i aromat i dalej miksujemy - powstanie bardzo gęsta masa. Białka ubijamy na sztywną pianę i dodajemy do przygotowanej wcześniej masy. Mieszamy wszystko delikatnie drewnianą łyżką. Przekładamy do foremek - ja miałam silikonowe, więc nie musiałam ich niczym natłuszczać. Pieczemy 10-15 minut (do zarumienienia) w 150 stopniach.

Ciacha wychodzą puszyste, bez zakalców i innych tym podobnych. Robiłam je z duszą na ramieniu, bo "jak to, ciasto bez mąki"? Okazało się, że są rewelacyjne. Przyznam, że jeszcze nigdy nie wyszedł mi taki ładny biszkopt jak właśnie ten bez mąki ;)

Proponuję posmarować je masą z serka mascarpone z ksylitolem lub po prostu dżemem. I zajadać :)

Smacznego!


 

2 komentarze: